Her Telden (22.Nisan.2015)

Her Telden (22.Nisan.2015)

Yayın: 22.04.2015 08:32
Paylaş:
A+ A-

KARABÜK’TE HASTANE/HASTANELER OLAYI TARTIŞILIYOR VE SAYIN OSMAN KAHVECİ “YATAK SAYIMIZ ÇOK İYİ..”
Karabük’te HASTANE/HASTANELER konusu ciddi bir SİYASİ TARTIŞMAYA yol açtı ve Belediye Başkanı Sayın RAFET VERGİLİ bu nokta da AK Parti Siyasetini adeta silkeliyor.
AK Parti İl Başkanı Sayın TİMURÇİN SAYLAR olayı biraz daha polemik noktasına taşıdı ve “GALOŞLARI TOPLAYAMAZLAR..” gibi bir ifade kullandı..
AK Parti Karabük Milletvekili Sayın OSMAN KAHVECİ daha önce ki haftalarda bize bir açıklama yollamıştı ve bu açıklamasında “ÜLKE GENELİNDE HER 10 BİR KİŞİYE 25 YATAK DÜŞERKEN,KARABÜK’TE HER 10 BİN KİŞİYE 28 YATAK DÜŞÜYOR..” demişti.
Yani Karabük’te YATAK SIKINTISI YOK mesajını verirken,bir ilave yapmış ve “KARABÜK İNSANI ÜLKE İNSANINDAN DAHA ŞANSLI,HASTA YATAK SAYISI ÜLKE ORTALAMASINDAN YUKARI DA..” demişti.
BU ÖNEMLİ BİR AÇIKLAMA.
Düşünün ki ÜLKE GENELİNDE,her 10 bin kişiye 25 HASTA YATAĞI düşerken,KARABÜK’TE HER 10 BİN KİŞİYE 28 hasta yatağı düşüyor,orta yerde böyle bir resim var.
Ancak,Karabük’te sıkıntı HASTANE İŞLETMECİLİĞİ noktasında yaşanıyor galiba,o nedenle ACİLLER SORUNLU,HASTAYA YATAK bulmakta sorunlar yaşanıyor,bazı tıbbi ÇEKİMLERE hayli uzun tarihler veriliyor.
O NOKTALARDA FATURAYI SİYASET KURUMU ÖDÜYOR..
BÜROKRAT KESİME YÖNELEN PEK OLMUYOR..

AK PARTİ MİLLETVEKİLİ SAYIN OSMAN KAHVECİ “ŞİRİNEVLER EĞİTİM/ARAŞTIRMA HASTANESİ 150 YATAK REVİZE…”
AK Parti Karabük Milletvekili Sayın OSMAN KAHVECİ,bize yazılı bir açıklama yollamıştı ve bu açıklamanın bir yerinde “ŞİRİNEVLER EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ 150 YATAKLI REVİZE BLOK İNŞAATIMIZ YATIRIM PROGRAMINDA YER ALMAKTADIR..” diyordu.
Bu cümlesinden hemen sonra ki cümle çok önemli.
O CÜMLEYE HERKES DİKKAT ETSİN LÜTFEN..
Zira KARABÜK’ÜN HASTALIĞI O CÜMLEDE YATIYOR..
Sayın OSMAN KAHVECİ açıklamasında “150 YATAKLI REVİZE BLOK İNŞAATI YATIRIM PROGRAMINDA..” dedikten hemen sonra “YER SORUNU ÇÖZÜLDÜGÜNDE,DERHAL İHALE İŞLEMLERİ BAŞLAYACAKTIR..” görüşünü dile getiriyor.
“YER SORUNU ÇÖZÜLDÜKTEN SONRA..!!”
Şimdi BÜTÜN MUHTARLAR AYAKTA,BİLİYORSUNUZ..
Hemen her Muhtar “150 YATAKLI BU HASTANE BENİM BÖLGEME YAPILSIN..” görüşünde ve bunu açık bir dille talep ediyorlar,bunu TÜM MUHTARLAR istiyorlar..
“150 YATAKLI REVİZE BLOK NEREYE YAPILACAK..?”
HASTANE YIKTIRIP,HASTANE YAPTIRILAN O ALANDA YER YOK,evet bir yer var ama İMAM/HATİP OKULUNU yıkmak o alanı işe katmak gerekiyor,o zaman da,İMAM/HATİP OKULU açığı DORUK NOKTALARA tırmanıyor.
Dün o nedenle İMAM/HATİP KÜLLİYESİNİ gündeme getirdik..
Anlayan oldu mu bilmiyoruz..

BELEDİYE-İŞ SENDİKASI KARABÜK ŞUBE BAŞKANI SAYIN İLHAMİ YILMAZ “TAŞERON İŞÇİLERİ SEÇİM SONUNA SABIR.”
Dün yazdığımız TAŞERON İŞÇİLERİ ile ilgili bir yazımıza BELEDİYE-İŞ Sendikası KARABÜK ŞUBE Başkanı Sayın İLHAMİ YILMAZ telefon ederek bir dizi açıklamalar getirdi.
“TAŞERON İŞÇİLERİ BİRAZ SABIR GÖSTERSİNLER..” dedi.
“7 HAZİRAN GENEL SEÇİMİNDEN SONRA,ÜNİVERSİTE,HASTANELER,BELEDİYELER GİBİ HİZMET İŞKOLUNDA ÇALIŞAN TAŞERON İŞÇİLERİNİ SENDİKAMIZA ÜYE KAYDETMEK İÇİN ÇALIŞMALARIMIZ SON AŞAMAYA GELDİ..” bilgilerini verdi.
Bu işçilerin SENDİKA ÜYESİ olduktan sonra TOPLU İŞ SÖZLEŞMESİ yapacaklarına işaret etti Sayın İLHAMİ YILMAZ ve bu işçileri çalıştıran FİRMALARIN Kamu İŞVEREN SENDİKASI’NA Üye olmak zorunluluğunu anlattı.
SENDİKALAR işte bu KAMU İŞVEREN SENDİKASI ile TOPLU İŞ SÖZLEŞMESİ’NE oturacaklar yolunda açıklamalar yapan Sayın İLHAMİ YILMAZ Belediye-İş Sendikası KARABÜK ŞUBESİ olarak işçilerle sürekli görüştüklerine dikkat çekti.
“TÜM HAZIRLIKLARIMIZ TAMAM..” dedi..
“BU İŞÇİLERİ SENDİKAMIZA ÜYE KAYDEDECEĞİZ..” bilgisini verdikten sonra “HEMEN TOPLU İŞ SÖZLEŞME ÇAĞRISI YAPIP MASAYA OTURACAĞIZ..” bilgilerini verdi..
Bununla ilgili 22 Ocak 2015 tarihli bir Yönetmelikten söz etti..
TAŞERON İŞÇİLERİ yakında SENDİKALI oluyorlar..

DÜN “AK PARTİ,KARABÜK ÖZELİNDE,MİLLİ EĞİTİM VE SAĞLIK NOKTASINDA DURUMA HAKİM DEĞİL GİBİ..” DEMİŞTİK
Dün “AK PARTİ,KARABÜK ÖZELİNDE MİLLİ EĞİTİM VE SAĞLIK NOKTASINDA DURUMA PEK HAKİM DEĞİL GİBİ..” yolunda bir dizi anekdotlar vermiştik.
Daha sonra da “BURALARDA YAPILAN,KASITLI VEYA KASITSIZ YANLIŞLARIN FATURASINI SİYASET KURUMU ÖDÜYOR..” noktasına vurgu yapmaya çalışmıştık.
BUYURUN HASTANELER KONUSU..
Hiç kimse BÜROKRATLARA hesap soruyor mu “KARDEŞİM DOĞRU/DÜRÜST HASTANE İŞLETMECİLİĞİ YAPAMIYORSUNUZ FATURAYI SİYASET KURUMU ÖDÜYOR..” diyen var mı..?
Peki SAĞLIK NOKTASINDA yapılan BÜROKRAT ATAMALARINDA Siyaset Kurumu ne kadar ETKİLİ OLDU/OLABİLDİ,bunu hemen herkes biliyor.
Siyasetçi hesap veriyor,fatura ödüyor..
Şimdi gelelim Sayın OSMAN KAHVECİ’NİN gündeme getirdiği ve Sayın MEHMET ALİ ŞAHİN ile gerçekleştirmek için gayret ettikleri İMAM/HATİP OKULU/KÜLLİYESİ olayına.
MİLLİ EĞİTİM BÜNYESİNDEN bunu izleyen oldu mu acaba..?
Durumdan vazife çıkartıp,HİÇ İZLEYEN OLDU MU acaba..?

KARABÜK BELEDİYE BAŞKANI SAYIN RAFET VERGİLİ “MHP ŞU AN BİR MİLLETVEKİLLİĞİNİ GARANTİYE ALDI BİLE..”
Karabük Belediye Başkanı Sayın RAFET VERGİLİ ile oturduk,bir süre sohbet ettik “MHP ŞU AN BİR MİLLETVEKİLLİĞİNİ GARANTİ ETTİ,BELKİ İDDİALI GİBİ OLACAK AMA,İKİNCİ MİLLETVEKİLLİĞİ İÇİN BASTIRIYORUZ..” dedi.
Açılışlar için MAHALLELERE gittiklerini ve bu açılışlara “PARTİ FARKI GÖZETMEKSİZİN TÜM LİLLETVEKİLİ ADAYLARINI..” davet ettiğini söyleyerek “MHP MİLLETVEKİLİ ADAYLARI GELİYOR VE HALK ONLARA ÇOK BÜYÜK İLGİ GÖSTERİYOR..” dedi.
Kendisinin de PARTİSİ için büyük bir gayretin içinde olduğuna işaret ederek “MHP ŞU AN İTİBARI İLE KARABÜK’TE BİRİNCİ PARTİ SÜREÇ İLERLEDİKÇE MHP’NİN YAKALADIĞI İVME DAHA DA ARTACAK GİBİ GÖRÜNÜYOR..” iddialarını dile getirdi.
AK Parti’nin YÜZDE 78 OY,2-0 GİBİ söylemlerini hayal olarak gördüğünü söyleyen Karabük Belediye Başkanı Sayın RAFET VERGİLİ,bu konuya da yine AK Partililerin sözü ile cevap vererek “LAFLA PEYNİR GEMİSİ YÜRÜMÜYOR..” dedi.
Hastaneler noktasında başlayan polemiklere de değinen Sayın RAFET VERGLİ “DAHA BİR YIL ÖNCE ASTIKLARI PANKART,VERİP TUTMADIKLARI KAPANMAYACAK SÖZLERİ,YIKILMAYACAK SÖZLERİ NE OLDU..?” diye sordu..
“VATANDAŞ BUNLARI UNUTMADI..” dedi
“ŞİMDİ VATANDAŞIN SANDIKTA KONUŞMA ZAMANI..” dedi.

CHP “KREDİ KARTLARININ FAİZLERİNİ YÜZDE 80 ORANINDA SİLMEYİ VAAT EDİYOR..” VE KREDİ KARTI BORÇLULARI..
CHP binlerce insana dokunan bir SEÇİM PROGRAMI açıkladı,ancak,YEREL ÖRGÜTLER,henüz,bu işlere fazla ilgi gösterip vatandaşa anlatmak noktasında çalışma yapıyor gibi bir görüntü vermiyorlar.
HAYIRLISI OLUR İNŞAALLAH..!!
Örneğin KREDİ KARTLARININ tahakkuk etmiş faizlerini sileceğiz diyor CHP ve binlerce/onbinlerce kredi kartı mağduru için,çok önemli bir mesaj veriyor.
KREDİ KARTLARININ FAİZİ YÜZDE 80 ORANINDA SİLİNECEK..
Öyle sanıyoruz ki bu Ülke de KREDİ KARTI FAİZİNE BATMIŞ onbinlerce insan,onbinlerce aile vardır ve FAİZLERİN YÜZDE 80 oranında silinmesi ile bir nefes alma imkanı bulacaklardır.
BUNUN HALKA ANLATILMASI GEREKMEZ Mİ..?
Kredi kartı faiz batağına düşmüş AK Partili,MHP li,o kadar çok insan bu iş ile bire/bir ilgileniyor ki hayret etmemek mümkün değil,gerekli ilgiyi göstermeyen ise CHP Örgütleri.
Gerçi şu ana kadar EMEKLİLERE İKİ MAAŞ,TAŞERON İŞÇİLERİ,ASGARİ ÜCRETİN 1500 LİRA OLMASI gibi halkı bire/bir ilgilendiren öteki konuları çok anlattılar Karabük insanına da BU KONU kaldı derseniz,vereceğimiz cevap HAKLISINIZ olur.
CHP POTANSİYEL OLMAKTAN HIZLA UZAKLAŞIYOR MU..?
Bunu iddia eden AK Partililer var,MHP LİLER var..
Hatta CHP LİLER BİLE VAR,yazık ediliyor potansiyele..!!
Hem çok yazık ediliyor..!

HAZİRAN 2015 SONRASINDA “TAŞERON İŞÇİLERİNİN SENDİKALI OLMASI,TOPLU İŞ SÖZLEŞMESİ YAPMASI..” OLAYI
7 HAZİRAN günü Genel Seçim yapacağı 8 HAZİRAN gününden itibaren,Ülkemiz yepyeni gelişmelere yelken açacak,yaşayanlar gelişen olayları birlikte görecek/göreceğiz.
EN BASİT BİR OLAY.
ÜLKEMİZDE Kİ MİLYONLARCA TAŞERON İŞÇİSİ SENDİKALI OLACAK ve bunlar adına KAMU İŞVEREN SENDİKASI,Sendikalar ile TOPLU İŞ SÖZLEŞMESİ’NE oturacak.
BU BÜYÜK BİR OLAY DEĞİL MİDİR..?
Bakın BİNLERCE/ONBİNLERCE TAŞERON İŞÇİSİ Sendikalı olarak TOPLU İŞ SÖZLEŞMESİ yapacak ve ücretlerine belirli bir zam alacak bu insanlar.
BU İŞÇİ BOYUTU.
KAMU İŞVEREN Sendikası işçilere zam verecek,BU İŞÇİLERİN ÇALIŞTIKLARI yerler bu zamlarla belirli bir bir mali yükümlülük altına girecekler.
SENDİKALARIN ÜYE SAYILARI HAYLİ ARTACAK.
Yeni bir düzen kurulacak..
SİZCE ÖYLE DEĞİL Mİ..?

SAADET PARTİSİ-BÜYÜK BİRLİK PARTİSİ ARASINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN “MİLLİ İTTİFAK ADAYLARININ..” ÇALIŞMASI..
SAADET Partisi ile BÜYÜK BİRLİK Partisi arasında gerçekleştirilen MİLLİ İTTİFAK Milletvekili Adayları Sayın SONER MALKOÇ ile Sayın DURSUN KIRAÇ müthiş bir seçim çalışması içinde görünüyorlar.
GİRMEDİK İŞYERİ,SIKMADIK EL BIRAKMIYORLAR.
Gerçekten müthiş bir çalışma içindeler..
BİR KONU DİKKATİMİZİ ÇEKİYOR..
Bazı Siyasi Partilerin Milletvekili Listesinin BİRİNCİ SIRASINDA yer alan isimle,İKİNCİ SIRASINDA yer alan isim arasında ki İLİŞKİLERİN bilindiği bir ortam da MİLLİ İTTİFAK Adayları arasında ki samimiyet dikkati çekiyor.
İKİ AYRI PARTİDEN GELMİŞLER..
AYNI PARTİDEN GELENLER biri/birleri ile didişirken,biri/birleri hakkında KAPALI KAPILAR ardında konuşurken SAADET Partisinden gelen Sayın SONER MALKOÇ ile BÜYÜK BİRLİK Partisinden gelen Sayın DURSUN KIRAÇ arasında ki saygı,sevgi,samimiyet gerçekten dikkat çekici.
MÜTHİŞ BİR SEÇİM ÇALIŞMASI YAPIYORLAR..
OYLARINI ARTTIRDIKLARI KESİN..
Bu çalışmaya OY ARTIŞI OLMASI şart zaten..
Öylesine müthiş çalışıyorlar..

MHP İÇİNDE SAYIN DURSUN ALTIPARMAK SORUNU,AK PARTİ İÇİNDE “BİZİM ADAY NEDEN OLMADI..” SORUNU VAR..
Dün iki ayrı yerde İKİ AYRI GRUP ile sohbet ettik,birincisinde MHP’Lİ KARDEŞLER vardı ve “DURSUN ALTIPARMAK’IN ADAY GÖSTERİLMEYİŞİNİ HAZMEDEMEMİŞLER..” bu küskünlükleri halen sürüyor.
OY VERMEYECEKLERİNİ AÇIK/SEÇİK SÖYLÜYORLAR..
150-200 Metre ileride AK Parti mensubu birkaç kardeş ile karşılaştık “BİZ ŞU ADAYI DESTEKLİYORDUK.LİSTEYE ALMADILAR.BU SEÇİM AK PARTİYE OY VERMEYECEĞİZ..” dediler.
DESTEKLEDİKLERİ Milletvekili Adayı olarak,söyledikleri ismi yazarsak KİMLER OLDUĞUNU tespit edebilirler,o kardeşlere sıkıntı vermemek için yazmıyoruz.
ANCAK BÜYÜK SIKINTI OLDUĞU KESİN..
Örneğin Sayın BURHANETTİN UYSAL’IN listede yer almaması,Sayın ÖMER AYAR’IN listede yer almaması veya Sayın FATİH KORKUT’UN,Sayın MUZAFFER ATILKAN’IN,Sayın SERDAR AKÇA’NIN veya diğer bazı isimlerin yer almaması reaksiyon yaratmış.
Bunu görmek,bunu hissetmek mümkün..
CHP İçin söylenen daha enteresan “İKİ KUZEN,İKİ YENİCE KÖKENLİ ADAY..” yakıştırması yapılıyor ve bu bir gerçek,ancak,ÜYELER BÖYLE İSTEDİ,KİMİN NE SUÇU var gibi bir savunma refleksi de dolanıyor elbet.
SİYASET DÜNYASI HAYLİ SANCILI..
SİYASET DANYÜSI KENDİ İÇİNDE REAKSİYON gösteriyor..
Bakalım bundan hangi Parti kazançlı çıkacak

18 kişi görüş bildirdi

  1. bütün yollar CHP YE

    DURSUN ALTIPARMAĞI ADAY YAPTIRMAYAN RAFET VERGİLİYE MHP İÇİNDE NE TEPKİLER VAR BUNU HERKES GÖRÜYOR.AKP İÇİNDEYSE BURHANETTİN HOCANIN ADAY YAPILMAMASI,MUZAFFER ATILKANA, FATİH KORKUTA, SERDAR AKÇAYA,ÖMER AYARA,İTİBAR EDİLMEYİP EN OLMAYACAK LİSTENİN SEÇMENE DAYATILMASINA ANORMAL TEPKİLER VAR.BİRDE ARKADAŞLAR 2019 SEÇİMLERİNİN İLERLEME ŞEMASINI FİLAN ÇIKARMIŞLARKİ ONLAR KAPTAN KÖŞKÜNDE,ÖTEKİ AK PARTİLİLER SANKİ ÇIMACI,KAMAROT ALIRLAR ARABADAN SOĞANI.BÜTÜN BU KIRGIN GURUBU KÜSKÜNLER GURUBU CHP ADAYINA YÖNELECEK AMMA ONLARDA ORTADA YOK.
    KARABÜK HİÇ BÖYLE SEÇİM YAŞAMADI.3 MİLLETVEKİLİ ÇIKARIRKEN YAHU HAKKATEN BİZİM BİR MİLLETVEKİLİ NOLDU MATBAYA GİDERKENMİ DÜŞTÜ.HERKESE BAKİ SELAMLAR AKP 1 CHP 1

  2. sosyal demokrat

    Rafet Vergili uçmuş heralde.mhp karabükte birinci parti diyor.hangi genel seçimde MHP karabükte bırak birinci partiyi ikinci parti olabilmişmi ?MHP nin bu seçimlerde alacağı oy 25 bini geçmez ve üçüncü parti olur.akp ve chp arasında geçeceği bugünden belli olan bir seçimde rafet vergili aklınca MHP nin daha güçlü olduğu algısını yaratarak yine chp lilerin oyuna göz dikiyor yada oy umuyor. artık yemez CHP den MHP ye oy yok.açık açık bu sefer güçlü olan CHP dir.isterlerse MHP liler chp ye destek verir,yoksa akp 2-0 yapar.mhp liler öyle Rabbena hep bana yok.bu seferde siz chp ye oy vereceksiniz.CHP şu anda karabükte bir milletvekiline çok yakın.

  3. MEHMET ÖZCAN

    Oy kullanmak tercihi bu seçimlerde, yörenin parti adayından çok ,genel konjonktürde ön plana çıkmış partiye yönelecek gibi duruyor…Halkımız,
    sorunlarına cevap bulacağını düşündüğü partiye destek vermek önceliğinde kendine dokunan,ülkenin geleceğine yönelik politikalarıyla çözüm odaklı partiyi iktidara taşıyacak……Karabük’te halk, devlete verdiği vergide 33. olurken,devletten aldığı yatırım payında 76. oluyor……Hakkını diğer 43 ile kaptıran siyasilerin hesabını,AKP iktidarını sandığa gömecek bir Karabük seçmeni geliyor……Sağlık ve çevre kirliliği hat safhada,kısa ve orta vadeli yatırım proğramı yok,taşeron işçilik,Şehir trafiği ve çevre yolu sorunu çözülmemiş,hava alanı yatırımı vize alamamış,43 Bin öğrencinin barınma sorunları,işsizlik,açlık sınırı altında inleyen emeklilerimiz……İktidarın karnesi 7 Haziranda doldurulacak…Tüm bu sorunları çözecek kadro ve politik birikim CHP’si seçim bildirgesinde….VARLIK İÇİNDE ,BİRLİK İÇİNDE,ÖZGÜR BİÇİMDE…

  4. SOĞUKSU

    RAFET VERGİLİ DURSUN ALTIPARMAĞIN ADAYLIĞINI ENGELLEDİN KENDİ İSTEDİĞİN ADAMLARI ADAY YAPTIN.AMA BU LİSTEYE KİM OY VERİR DİYE HESAP YAPMADIN.YENİCEDEN VE SAFRANBOLUDAN GRAM OY ALAMAYACAK MHP.MHP NİN DURSUN ALTIPARMAKLA GARANTİ OLAN VEKİLLİĞİ SUYA DÜŞTÜ.BU SAATTEN SONRA ARTIK CHP YE BAKMAK LAZIM ÇIKARIRSA CHP BİR TANE MİLLETVEKİLİ ÇIKARIR GERİSİ BOŞ.ÇÜNKÜ YENİCE VE SAFRANBOLUDA ÇOĞUNLUK BU SEFER CHP DİYOR.

  5. HASTANEDE ÇALIŞIYORUM

    SAFRANBOLU DEVLET HASTANESİNDE ÇALIŞIYORUM TAŞERON İŞÇİSİYİM.LİSE MEZUNUYUM.ŞİMDİ SENDİKAYA ÜYE OLDUĞUMDA İŞTEN ATILMICAMI KİM GARANTİ EDİCEK.TOPLU SÖZLEŞMEYİ EN ÇOK BEN İSTERİM TABİ.AMA İŞTEN ATILMA KORKUSUDA VAR.BU KONUYA İLHAMİ YILMAZ BEY AÇIKLIK GETİRSİN NE OLUR.
    AYRICA TAŞERON İŞÇİSİ OLARAK BENİ İŞE AKP LİLER ALDI.AMMA KADRO SÖZÜNÜ VEREN CHP LİLER VE OYUMU BU DEFA CHP YE VERİCEM.BURADA EN BÜYÜK KORKUMUZ SENDİKA ÜYESİ OLUNCA İŞTEN ATILMAK.BUNU İLHAMİ YILMAZ BEY AÇIKLARSA HEPİMİZ MEMNUN OLUCAK TABİ

  6. MUHALEFET

    Karabük’te belli bir kesim Dursun Altıparmak üzerinde duruyor ve oy potansiyelinden bahsediyor. MHP aday göstermediği için müthiş oy kaybı olacağı düşünülüyor. Peki aday gösterilseydi, gelen oylar kadar, gidecek oylar hesap edildi mi?

    Yerel gazetenin birinde Sayın Altıparmak’ın analizi yapılmış, bir okuyun bakalım, doğru değil diyen çıkacak mı? Değişen ve gelişen Karabük’ün en büyük Mimarı Sayın Vergili’dir. Vergili ne davasına ne de Karabük Halkına ihanet etmez. Eğer mesele mevcut iktidara “dur” demekse, yıpranmamış, kökünde davaya inanmış pırıl pırıl iki genç aday var. Kimse oy vermemek için bahaneler aramasın.

    Herşeyin dengeler üzerine kurulduğu unutulmasın. Bu denge unsurlarından seçilmiş en ideal seçim yapılmıştır. Yoksa mevcut iktidardan ne farkın olurdu?

  7. karabüklü

    sayın adnan kahveci şirinevlerdeki hastahane güzel ama hastalar emar çektirmek için medikar hastahanesine gidiyor tamam hastahane yaptınız güzel ama karabükte hasta insanlar torpille yatak bulur hale geldi yazık……..

  8. CHP ÖRGÜTLERİ NERDE

    CHP İL BAŞKANI BAYRAM KÖTÜYDÜ,MERKEZ İLÇE BAŞKANI SERKAN KÖTÜYDÜ.GENEL MERKEZ İYİ İSİMLERİ GÖREVE GETİRDİ.PEKİ NERDE BU ARKADAŞLAR,NEDEN CHP KARABÜKTE YOK.SAFRANBOLUDA BİRAZ VAR GİBİ.NEREDEN KARABÜKTE YOKLAR.TOPLAM SEÇMENİN YARISI KARABÜKTE DEYİLMİ.
    dUYUYORUZ ONLAR MİLLETVEKİLİ BİRİNCİ İKİNCİ SIRASINDAKİ ARKADAŞLARA ZORLUK ÇIKARTMAKLA MEŞGULLERMİŞ.NERDE CHP ÖRGÜTÜ NERDE ADAYLAR.
    HANİ KESK SEN NERDESİN.K.E.S.K SENDİKASI SEN NERDESİN.PARTİ İÇİNDE OPERASYONLAR İÇİN TOPLANTILAR YAPIYORSUN PEKİ PARTİ İÇİN ÇALIŞMA NOKTASINDA NERDESİN.HDP KUYRUKÇUSULUGU CHPLİLİK DEYİLDİR.
    CHP GENEL MERKEZİ UYUYOR MUUU..!!

  9. karabüklü

    yorumumda osman kahveci yerine adnan kahveci yazmışım kusura bakmayın…

  10. tatar razan

    Senelerdir sınavlarda cıkardıgımız bırıncılerle ulke egıtımıne vurdugumuz damgalarla ovunurken bız egıtıme en cok onem veren sehırız derken dunya capında odullerle eğıtımımızı Turkıye liginden Dunya ligine cıkaran ustun yeteneklı oğrencilere sahip cıkıp ulke 2023 vizyonunu saglama alan sehri 42 bınogrencısıyle tam bır egıtım merkezı yapan sayın prof. dr. Burhanettin uysal ı degil o kadar unıversıte mezununu muhendısı avukatı degılde ortaokul mezunu sedat beyi aday diye cıkarırsa kazanmaları şehir için ayıptır kayıptır

  11. kim olduğuna değil söylenen e bak

    Sağlık konusu güncel siyaset malzemesi olamayacak kadar önemli bir mesele ve Karabük’ün en önemli ve en büyük sorunu.Hastahane yetmiyor,doktor yetmiyor,acil yetmiyor.Siyasetçilerimiz bunu görüp kabul edip sorun çözmeye çalışmalılar.Bu sen ben kavgasına kurban edilmemeli.Hala anjio için medikara gidiliyor.özellikle iktidar partisi vekilleri bu hastahane çok güzel düşünülmüş ama yeterli değil.Bunu kabul etmek lazım.Saygılar

  12. 78MAVİATEŞLİ

    İYİ GÜNLER. DÜN YENİ HASTANEMİZE GİTTİM.ÇOK KALABALIK PERSONEL YORGUN VE BİTKİN ÖYLE Kİ NER DE NE VAR TAM BİLEN YOK ŞURDA DEYİP GEÇİCDİRİYORLAR. HALA 30 SENE ÖNCEKİ KAPALAR GİBİ.GÜLMEYEN SURATLAR VS.BİR DE DIŞI GÜZEL İÇİ BİRAZ BOŞ HİZMETLER GİBİ.MR ÇEKTİRECEM 2 AY GÜN ULTRASON ÇEKTİRECEM 2 AY GÜN VE FİZİK TEDAVİSİ OLACAK 6 AY GÜN VERİYORLAR. VAY ANAM VAY ÇAĞ ATLAMIŞIZ SAĞLIKTA HEH HEH HEH……HER TARAF ÇAĞ ATLAMIŞ DURUYOR VAY VAY……..

  13. Tükenmişlik Sendromu

    HASTANE PERSONELİ TABİKİ BİTKİN OLUR ACİLDE KADIN DOĞUM HASTALARINA BAKAN EBELER GÜN AŞIRI NÖBETE GELİYORLAR. Hastane yöneticisine sormak lazım acilde ebe sıkıntısı var iken kadın doğum ve çocuk servisleri haricinde başka servislerde (ortopedi servisi gibi) ebe çalıştırmanın mantığı nedir.

  14. işci

    Sayın kahveci hastanede yatak sıkıntımız yok diyorsun ama akşamları acili birziyaret edin. yakınzamanda akşam acile hasta getirdim .durumu iyiolmadığını doktorlarda biliyordu.boş yatak olmadığı için müşade salonuna aldılar serviste yatak boşalınca servise alacaklarını söylediler.Fakat hasta müşade odasında rahmetli oldu.yatak sıkıntısı olmasaydı gerekli müdaheleler yapılırdı. bazı gerçekleri halkla paylaşınki sıkıntılı olan şeylere çözüm bulunsun,

  15. YÜKSEK FIRIN

    AHMET ABİ SENİN HALA GÜNDEMİNDE DURSUN ALTIPARMAK VAR. KARDEMİR DE OLANLAR SENİ İLGİLENDİRMİYOR. KARABÜK SPOR DA OLANLAR SENİ İLGİLENDİRMİYOR. BİZİ DE BİREYSEL VE İNSANLARIN ŞAHSİ İŞLERİ İLGİLENDİRMİYOR. LÜTFEN TOPLUMSAL OLAYLARA DEĞER VERELİM. KARABÜK SPOR DÜŞTÜKTEN SONRA MI BU MİLLET NE OLDUĞUNU SORACAK GAZETELERE ÇIKACAK KÖŞE YAZILARINDA MI AĞLAYACAK ÜZÜLECEK. KÖTÜ GİDİŞATA DUR DEYECEK HİÇ KİMSE KALMADI MI MEMLEKETTE. KARDEMİRE KAPAĞI ATAN MÜDÜR MÜHENDİS PERFOMANSI NE OLURSA OLSUN YUKARIDAKİ İNSANLARLA ARAYI İYİ TUTTUMU ÖMÜR BOYU DOLGUN MAAŞLA SEFASINI SÜRÜYOR. SİZDE BİZE DURSUNDAN AHMETTEN MEHMETTEN BAHSEDİYORSUNUZ. BİRAZ DA GERÇEK İŞLERDEN BAHSEDİN. GERÇİ KARDEMİRLE İLGİLİ BİŞEY YAZARSANIZ ABONELİKLERİNİZ YENİLENMEYE BİLİR. HAKLISINIZ……….

  16. Gönderen

    CHP’nin vaadleri yüzünden CHP’ye oy verecek olan emeklilerin, taşeron işçilerinin, asgari ücretlilerin, gençlerin büyük kısmı CHP’ye oy vermekten vazgeçerler ve HDP’ye oy verirler artık. Çünkü HDP, CHP’nin verdiklerinden daha çok veriyor. HDP verdiklerinin üstüne bir de bonus olarak bedava elektrik verecek…..

    Yok mu artıran?

  17. yavru muhalefet

    hdp karabük te bomba gibi geliyor sadet partiside iyi

  18. ahmet tacir

    Mehmet Özcan MARZİCH Konusunu il başkanına sorarsan Öğrenirsin. Marzich Konusunda Neden Hiç açıklama yapmıyor. Yapamıyor.
    ilginç değilmiiii.

Bir Yanıt Yazın Yanıtı İptal Et

Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.

Sanatçı Okan Bayülgen: Buradan İngiltere’ye giden de topraklarımıza gelen de aynı ‘öteki’ kaderi paylaşıyor

Yayın: 29.03.2024 14:54
Paylaş:
A+ A-

Sanatçı Okan Bayülgen, “Buradan İngiltere’ye giden ya da güneyimizden, güney doğumuzdan bizim topraklarımıza gelenler, aslında ortak bir kaderi paylaşıyor ‘öteki’ olarak. Biz göç alıyor, sığınmacı alıyoruz, onlara öteki muamelesi yapıyoruz.” dedi.

Oyuncu, yönetmen, fotoğrafçı ve komedyen Okan Bayülgen’in yazıp, yönetip, oynadığı ve “Yılın Prodüksiyonu”, “Yılın Yönetmeni” ile “Yılın Oyuncusu” dahil 6 ödül sahibi “Richard” oyunu 50. temsilinde sanatseverlerle buluştu.

Oyuna, tiyatroya ve gelecek projelerine ilişkin  açıklamada bulunan sanatçı, Richard eserindeki asıl meselenin ötekileşme olduğunu belirterek, “Richard’ın da bir öteki olması bizi çok ilgilendirdi. Yani kraliyet ailesine doğmuş ama kral olamayacak bir öteki. Buradan İngiltere’ye giden ya da güneyimizden, güney doğumuzdan bizim topraklarımıza gelenler, aslında ortak bir kaderi paylaşıyor ‘öteki’ olarak. Biz göç alıyor, sığınmacı alıyoruz, onlara öteki muamelesi yapıyoruz. Biz de çalışmak, eğitim ya da yerleşmek için başka ülkelere, örneğin Kıta Avrupası’nda Berlin’e, Paris’e, Londra’ya gidiyoruz. Biz de orada öteki muamelesi görüyoruz. İnsan kendi doğduğu ailede, kardeşleri arasında ya da anne babaya karşı bile ötekileşebiliyor. Dolayısıyla bu çok önemli. Bunun işlendiği bir oyun. Bu açıdan Shakespeare’e dayanarak, biraz ona dil çıkartarak, biraz da Shakespeare’i överek yazılmış bir oyun.” ifadelerini kullandı.

Bayülgen, eserin yüzde 20’sinin orijinalin adaptasyonu olduğunun altını çizerek, yüzde 80’ini ise yeniden yazıldığının altını çizdi.

William Shakespeare’in kaleme aldığı ilk eserlerin VI. Henry oyunu ile Kral III. Richard’ın hayatını anlattığı oyun olduğunu dile getiren sanatçı, “O tarihte ya Tudorlara yaranmak için ya Tudorların ısmarlaması sonucu, Shakespeare bunu yapıyor yani III. Richard’ı kötü gösteriyor. Arada yüzyıl var ve o yüzyılda Yorkların yani son savaşta ölen Kral Richard’ın gölgesi kalkmamış devlet üzerinden, Tudorlar üzerinden. Bunu kötüleme çabası var. 16. yüzyıl anlayışıyla yani ‘Tanrı kötü insanları -güya- sakat bırakır ki siz ondaki fenalığı göresiniz diye’ anlayışıyla, adama sakatlıklar ilave edilmiş. İşte kambur, çolak, topal, çirkin yapılmış.” açıklamasını yaptı.

Okan Bayülgen, Shakespeare’in eserinde Richard’ı korkunçlaştırdığının altını çizerek, şu bilgileri verdi:

“Öyle bir adam değil. Çok yakın tarihte, 2012’de kemiklerin bulunması ve 2015’te Richard’a ait olduğunun tescillenmesiyle ortaya çıktı ki bu adamda biraz skolyoz var. O skolyoz da dışarıdan pek belli olmuyor. Yani kambur falan da değil. Eğri büğrü de değil. Yakışıklı bir adam. Savaşta kahramanca ölen son kral. Ama ne olmuş bugüne kadar? Bizim bu pek demokrat kıta Avrupası, İngilizler her şeyi demokrasi adına ve siyaseten doğruculuk yaparak herkesi temize çekmiş, düzeltmiş. Richard’ı bırakmışlar. Richard günden güne daha da korkunç hale getirilerek oynanıyor. Bu oyun bir soru soruyor. Diyor ki siz hala neden korkuyorsunuz? Yani 500 yıldır her gelen oyuncu, kimliği ne olursa olsun demokrat, ilerici, gerici, sağcı, solcu fark etmiyor; aynı hilkat garibesi Richard’ı oynuyor. Bir yandan bu açıdan Shakespeare’e dil çıkartıyor.”

“Söyleşilerle aslında bir şölene dönüştü”

Eserde, “sanatçı nerede durmalıdır?” sorusunun işlenmediğinin altını çizen başarılı sanatçı, “Aleladelik, üst insan olmak, Nietzsche’den, Baudrillard’dan, Alain Badiou’dan, Kierkegaard’dan Freud’a kadar, aslında sanatçının kim olduğu, ne yapması gerektiğiyle ilgili çok mesaj var oyunda. Ama iktidar yazarı olmak, olmamak gibi bir derdimiz yok. Tarih boyunca böyle olmuştur; her iktidara yakın duran yazarlar vardır. Uzak, muhalif olan yazarlar vardır. Bu oyunun özellikle meselesi bu değil.” diye konuştu.

Oyunun 50 temsilde geçirdiği değişikliklere de işaret eden sanatçı, şunları kaydetti:

“İlk oynadığımızda berbattık. Oyun da henüz toparlanmamıştı. Hızla festivale yetiştirilmişti. Hatta ilk 2-3 oyunu seyredenlere de ‘Davetiye vereyim, gelin bu halini görün.’ diyorum. Fakat seyircimizden büyük bir teveccüh gördük. Açık hava tiyatrosunda 4 bin kişiye, Atatürk Kültür Merkezi ya da diğer binli sayıları geçen seyirci kapasiteli yerlerde full oynadık, hakikaten. Ardından, sanatı üretenin ve seyircinin bir araya gelmesiyle birkaç saat süren söyleşilerle aslında bir şölene dönüştü. Bugün ‘Herkes için Shakespeare’ diyerek aslında Shakespeare’in sahibi olduğunu düşünen İngiltere ve Kıta Avrupa’sına da 1tatlı bir iltifat yapıyoruz üst yazıyla. Sinemada alt yazı, tiyatroda da üst yazı vardır. İngilizce üst yazıyla oynanıyor bugün oyun. Bu da önemli bir gelişme. Bu oyun bizim özel hatta ödenekli tiyatrolarımıza iki alışkanlık bırakacak. Bir; ki çoktan başladı, oyun sonrası söyleşileri. İki; İstanbul’umuzda, Türkiye’mizde yaşayan, yerleşik ya da kısa süreliğine burada olan yabancılar için İngilizce üst yazıyla oynanması. Bu iki gelişme de aslında bizim hem seyirciyle ilişkimiz hem de tiyatromuzun yeri açısından ya da seyirciyi önemsememiz açısından güzel göstergeler.”

Okan Bayülgen, tiyatro yapmanın hiçbir zorluğu olmadığına dikkati çekerek, “Tiyatro yapmak, tiyatrocu olmak, tiyatronun, bu atmosferin içinde olmak müthiş bir şey. Bu kadar uğraşıp didinip zar zor konservatuara girip, ayakta kalıp tiyatro yapanlar bir de üzerine şikayet ederse artık fazla geliyor bana. Şikayet etmeye hakkımız yok. Bunu biz istedik. Annemiz, babamız bize mani olmaya çalıştı, ‘Yapma çocuğum.’ dedi, önümüze dikildi, yalvardı, ‘Evlatlıktan reddederiz.’ dedi. Şimdiki aileler değil, bizim zamanımızdaki ailelerden söz ediyorum. Yine de ısrar ettik, yaptık. Neden şikayet ediyoruz o zaman?” değerlendirmesinde bulundu.

Son dönemde tiyatronun, yaptığı birçok işin önüne geçtiğini vurgulayan sanatçı,”Şu anda ‘Richard Otel’de’ diye bir oyunumuz var. Yine Richard’da oynadığım bir arkadaşım, hem ortak yazar hem yardımcı yönetmen Nihal Usanmaz’la orada da çalışıyoruz. Aynı anda o oyunu çıkardık, Richard’da oynuyoruz ve Ankara’da, Devlet Tiyatrosunda ‘Dracula’nın provaları başladı. O da mayıs ortasında sahnelenecek. Araya bir küçük oyun daha sıkıştıracağız. Böylece gelecek sezona 4-5 oyunu aynı anda oynayarak gireceğiz.” dedi.

“Shakespeare aslında bütün dünyaya ait”

Sanatçı, oyunları yurt dışında da sahnelemeyi çok istediklerine işaret ederek, “Almanya’da, Fransa’da, İngiltere’de oyun koyabilirsiniz, yeter ki oyununuz onlar için yeni ve farklı bir şey ifade ediyor olsun.” ifadelerine yer verdi.

Uluslararası tiyatro festivallerine gitmek konusunda ise Bayülgen şunları söyledi:

“Aslında Richard için çok devreye girenler oldu. Fakat bizim, sinemadaki gibi bazı filmlerimizin, yönetmenlerimizin alışageldik şekilde Cannes’da, Berlin’de, farklı festivallerde ödül alması gibi bir lobimiz yok tiyatroda. Bazı oyunlar zar zor gidiyor, geliyor ama bunu da başlatmak lazım. İngilizlere de bir şey söylemek için Shakespeare’i tercihimiz biraz da bu yönde kıymetliydi. Shakespeare ile ilgili bir şey söylediğiniz zaman artık bu sadece İngiltere’ye değil, bütün dünyaya ilginç geliyor. Çünkü artık İngiltere’ye ait bir yazar değil Shakespeare. İngilizler sahip çıkıyor tabii, adam İngiliz ama artık o, tiyatro kütüphanesinin en önemli yazarı olarak aslında bütün dünyaya ait. Dolayısıyla Türkiye’den birisi çıkıyor, diyor ki ‘Ya kardeşim, pek demokratsın ya, senin yapamadığını bak ben yaptım ve sana, senin biraz da kafanı açabilecek, yeni fikirler verecek bir şey söylüyorum. Gelip orada oynayayım mı? Diyecek ki oyna ama sinema filmi nasıl gidiyor? WeTransfer’le, yüksek bir dosya olarak gidiyor. Bir küçük flash diskle gidiyor. Gitmesi bugünkü teknolojiyle rahat. Tiyatro kamyonlarla, insanlarla gidiyor. Biz bugün Anadolu’da bir yere gittiğimizde birkaç kamyon ve 51 kişi gidiyoruz yani kolay değil. Onun için bu kadar adamı götürüp orada oynatmak hiç kolay değil. Tarihte yapılmış. Bunu yapan müthiş tiyatrocu abilerimiz oldu.”

“Yurt dışına oyunla gittiğinizde işin kolayına kaçamazsınız”

Okan Bayülgen, uluslararası gösterimlerde iki kişilik oyunlarla ve dekoru oradan tedarik ederek gidilebildiğini aktararak, “Ama bizim oyun için orada bir inşaat yapmalısınız. Bu kolay bir şey değil. Bir yandan da tiyatronun şöyle bir tarafı da var; hep böyle kolaya kaçamazsınız. Yani ‘Yurt dışına gidecek bir oyun var’. Eee? ‘Bir hırkayla gidelim.’ Hayır o değil. Bu tiyatro. Nasıl sinemanın böyle bir cazibesi, şaşası var. Tiyatroda da bazı oyunlarda seyirciye oyunculuk, müzik performansları, dans gösterdiğiniz kadar, dekor, kostüm ve ışık konusundaki kreasyonunuzu da göstermeniz lazım. Tiyatro çünkü bunların bir bütünü. Çok farklı sanatların bir arada oluştuğu büyük bir sanat diyoruz.” diye konuştu.

Richard oyununun yurt dışına gittiğinde en az 600 kişilik bir salonda oynaması gerektiğinin altını çizen sanatçı, “Dracula’yı Devlet Tiyatrosunda sahneleyeceğiz. Mesela Dracula’nın şahsı daha fazla yurt dışı festivalleri açısından çünkü devlet, Kültür Bakanlığımız, ‘Biz buna uluslararası, dünya markası fantastik kişilik olarak da bakalım. Bunu şu festivalde ya da tiyatroda oynayalım.’ derse oynanır. Bu da aynı şeyi yapabilir.” ifadelerini kullandı.

Bayülgen, bütün tiyatro oyunlarının “Kral Çıplak” dediğine vurgu yaparak, şöyle devam etti:

“Bütün derdimiz seyirciyle böyle bir alışveriş içinde olmak. Bütün oyunlar bir şey söyler. Hangi oyunlar bir şey söylemez? Oyuncusu, yönetmeni ya da yazarı başka dertler içindeyse bir şey söylemeyebilir. Örneğin gelir der ki ben sana bir hikaye anlatacağım. Niye anlatacaksın bu hikayeyi? İşte ben bunu yazıyor muyum, yazabiliyor muyum diye baktım. Ya da oyuncusuna dersin ki ‘Senin derdin ne?’ Oyun bir şey söyler, bir ufuk açar, bir yere dokunur. Katarsis denilen şey gerçekleşir. Bir ahlaki yıkanma ortaya çıkar. Herhangi bir şey. Oyuncu diyorsa ki, ‘Benim derdim kendimi el aleme göstermek. Bakın ne güzel oynuyorum. Gördünüz mü beni? Bir daha alkışlayın bakalım.’ falan. Bunlardan bir şey olmaz. Sanatçının hep bastıramadığı, dert edindiği, paylaşmak istediği bir şey vardır. Resim mi heykel mi tiyatro mu müzik mi, her neyse. Bir yardım çığlığı gibi. Çünkü sanatçı da acayip bir tip. O da bir iletişim kurmak istiyor. Onun da bir derdi olmuş mesela çocukken. İşte anlatırsa çocukken neler olduğunu, çocukken dertli olan başka birileri de onu anlar. Beraber bir şey olur. Ama sürekli aynı şeyi de söyleyemez, yeni bir şey söylemesi lazım. Şimdi ideali mi tarif ediyorum? Hayır. Sanat şurasından bastırdığımız, buradan sıkıştırdığımız, ‘böyle yapılmalıdır’ diye kural koyduğumuz bir şey değildir. Zaten ne zaman bu kuralları koyarsanız birileri çıkıp o kuralları bozmaya çalışır. Ondan sonra da devrim yaptık derler. ‘Bravo’ deriz biz de. Biz devrimcileri severiz zaten.”

Oyunun ikinci sezonu tamamladığını kaydeden sanatçı, üçüncü sezonda da izleyiciyle buluşacağını sözlerine ekledi.

Eser, 5 Nisan’da Maximum Uniq Hall’de, 14 Nisan’da Atatürk Kültür Merkezi’nde, 16-17 Nisan’da Ankara’da, 3 Mayıs’ta Konya’da, 4 Mayıs’ta Antalya’da, 5 Mayıs’ta Denizli’de, 7 Mayıs’ta ise İzmir’de sahnelenecek.

Kabare Dada ve Net Sanat tarafından sahnelenen eserde Bayülgen’in yanı sıra Şenay Gürler, Ebru Unurtan, Nihal Usanmaz, Kevork Türker, Oral Özer ve Volkan Ateş Gündüz rol alıyor. (AA)