Bakan Şimşek'ten mali haklar genelgesi: Maaşlar arttı, bedelli askerlik ve kıdem tazminatı yeniden belirlendi

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek'in imzasıyla yayımlanan genelgeyle, 2026 yılının ikinci yarısında uygulanacak mali ve sosyal haklar netleşti. Memur maaş katsayıları güncellenirken, sözleşmeli personel ücretlerine yüzde 13,52 oranında zam yapıldı. Bedelli askerlik ücreti 472 bin lirayı aşarken, kıdem tazminatı tavanı da 73 bin 729 liraya yükseldi.
Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından yayımlanan genelge, 1 Temmuz-31 Aralık 2026 döneminde geçerli olacak mali düzenlemeleri kapsıyor. Düzenlemeyle birlikte memurlar, sözleşmeli personel, kamu işçileri, emekliler ve bedelli askerlikten yararlanacak vatandaşları ilgilendiren yeni mali haklar yürürlüğe girdi.
Yeni maaş katsayıları açıklandı
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 154'üncü maddesi kapsamında uygulanacak yeni katsayılar şöyle belirlendi:
- Aylık katsayı: 1,575512
- Taban aylık katsayısı: 25,794915
- Yan ödeme katsayısı: 0,499649
- 399 sayılı KHK kapsamındaki personel: 86 bin 231 lira 60 kuruş
- 7/15754 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı kapsamındaki personel: 76 bin 873 lira 55 kuruş
- 2002/3729 sayılı Karar kapsamındaki personel ortalama ücret üst sınırı: 156 bin 920 lira 53 kuruş
İlgili Haberler
Yorumlar
Bu yazıda yorumlar kapalı.


