Karabük Üniversitesi Bilim İletişimi Ofisi ile Kariyer Uygulama ve Araştırma Merkezi iş birliğinde düzenlenen “Geleceğin Meslekleri: Sağlıkta Dijitalleşme” programı, Karabük Gençlik Merkezi’nde gerçekleştirildi.
Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) Geleceğin Meslekleri vizyonu kapsamında düzenlenen etkinliğe Mehmet Vergili Fen Lisesi öğrencileri katıldı.
Programda, yapay zekâ destekli sağlık uygulamalarından biyoteknolojik gelişmelere, dijital sağlık sistemlerinden yeni nesil meslek alanlarına kadar geniş bir yelpazede konular ele alındı.
Karabük Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Muhammed Kâmil Turan, sağlık hizmetlerinde yapay zekâ destekli sistemlerin kullanımının her geçen gün arttığını belirterek, teknolojik gelişmelerin teşhis, tedavi ve hasta takibi süreçlerinde önemli kolaylıklar sağladığını vurguladı.
Programın diğer konuşmacısı Doç. Dr. Hacı Mehmet Kayılı ise biyoteknoloji, sağlık teknolojileri ve girişimcilik alanlarındaki çalışmalar hakkında katılımcılara bilgi verdi. Sağlık sektöründe disiplinler arası çalışmanın önemine dikkat çeken Kayılı, gençlerin teknoloji ve bilim odaklı kariyer alanlarına yönelmelerinin gelecekte önemli fırsatlar sunacağını ifade etti.
Karabük Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencisi ve Öğrenci Senatosu Üyesi Yasin Yağız Kant da öğrencilik deneyimlerini paylaşarak sağlık alanında eğitim alan gençlere tavsiyelerde bulundu. Kant, üniversite hayatında akademik gelişimin yanı sıra kişisel ve mesleki yetkinliklerin artırılmasının önemine vurgu yaptı.
Karabük Üniversitesi Kariyer Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Ümmet Aydan, geleceğin mesleklerini doğru analiz etmenin kariyer planlamasında büyük önem taşıdığını belirterek öğrencilerin değişen dünyanın ihtiyaçlarına göre kendilerini geliştirmeleri gerektiğini söyledi.
Soru-cevap bölümüyle devam eden programda öğrenciler, sağlık teknolojileri, yapay zekâ uygulamaları ve kariyer planlamasına ilişkin merak ettikleri konuları uzman isimlere yöneltme fırsatı buldu.



