Yerel Kalkınma Hamlesi Teşvik Programı 2025 Yılı Çağrısı sonuçlarının açıklanmasıyla desteklenecek projeler belli oldu. Program kapsamında Kastamonu, Çankırı ve Sinop’ta desteklenecek 11 proje ile 6 milyar TL yatırım yapılması öngörülüyor.
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı koordinasyonunda yürütülen Yerel Kalkınma Hamlesi Teşvik Programı 2025 Yılı Çağrısı sonuçları açıklandı. Kastamonu, Çankırı ve Sinop’ta desteklenecek 11 proje ile 6 milyar TL yatırım yapılması öngörülüyor. Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı (KUZKA) sorumluluğundaki üç ilde desteklenecek yatırımların hayata geçirilmesiyle bölgede yaklaşık 540 kişilik ilave istihdam oluşturulması bekleniyor. Program kapsamında bentonit, tuz, ahşap panel, mobilya, ağaç, kenevir, orman ve su ürünleri gibi toplamda 12 farklı yatırım konusunda yapılacak yatırımlarla, bölgenin üretim kapasitesinin artırılması, katma değerli üretimin teşvik edilmesi ve yerel kalkınmaya ivme kazandırılması hedefliyor.
Program kapsamında desteklenmeye hak kazanan projelerin il bazındaki dağılımı şu şekilde gerçekleşti:
Kastamonu’da “Çapraz Lamine Ahşap Panel Üretimi Tesisi” ve ve Kenevir İşleme Tesisi” (Kenevir Elyafı ve benzeri), Çankırı’da “Bentonitten Katma Değerli Alternatif Ürünlerin İmalatı” ve “Tuz Hammaddesinden Katma Değerli Kimyasal Ürünlerin Üretilmesi”, Sinop’ta ise “Kapalı Devre Su Ürünleri Yetiştiriciliği” ve “Masif Ahşap Ürünleri ve Masif Mobilya Üretim Tesisi”.
Hedef, yatırımlarla, üretim ve istihdamı büyütmek
KUZKA Genel Sekreteri Mehmet Akif Eraslan, Kastamonu, Çankırı ve Sinop illerinde program kapsamında gerçekleştirilecek yatırımlarla, bölgenin üretim ve istihdam kapasitesinin artırılmasını hedeflediklerini ifade edeek, “Yerel Kalkınma Hamlesi Teşvik Programı kapsamında, bentonit, tuz, ahşap panel, mobilya, ağaç, kenevir, orman ve su ürünleri gibi 12 farklı yatırım konusunda toplamda 11 proje ile 6 milyar TL yatırım bekliyoruz. Yatırımların hayata geçmesiyle böylemizde 540 kişilik ilave istihdam oluşturulacak. Yerel kalkınma ivmemizi destekleyecek, yatırım, üretim ve istihdam kapasitemizi artıracak yatırımları bölgemize kazandırmaya devam edeceğiz” dedi.


Yerel Kalkınma Hamlesi Programı başvuru sonuçları açıklandı: 6 milyar TL yatırım yapılması öngörülüyor
Karabük’te asfalt sezonu başladı
Karabük İl Özel İdaresi tarafından 2026 yılı asfalt sezonunun startı Ovacık ilçesinde düzenlenen programla verildi.
Ovacık’ta gerçekleştirilen asfalt serim programına Ovacık Kaymakamı Öznur Güler Kıyak, AK Parti Karabük İl Başkanı Ferhat Salt, İl Genel Meclis Başkanı Ahmet Okan Kirman, Karabük İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Şerafettin Kelleci, İl Genel Meclis üyeleri, kurum müdürleri, köy muhtarları ve vatandaşlar katıldı.
Programda, 2026 yılı asfalt sezonu kapsamında yürütülecek çalışmalar hakkında bilgi verilirken, kırsal bölgelerde ulaşım kalitesinin artırılması amacıyla sıcak asfalt çalışmalarının il genelinde aralıksız sürdürüleceği belirtildi.
Karabük İl Özel İdaresinden yapılan açıklamada, yeni sezonda da vatandaşlara daha güvenli ve konforlu ulaşım imkanı sunmanın hedeflendiği ifade edilerek, belirlenen program doğrultusunda köy yollarında asfalt çalışmalarının devam edeceği kaydedildi.
Açıklamada ayrıca, asfalt sezonunun Karabük’e ve ilçelere hayırlı olması temennisinde bulunularak, sahada görev yapan personele kazasız ve sorunsuz bir çalışma dönemi dilendi.

