Bir kadın olarak, henüz anne olmamış biri olarak Anneler Günü’ne baktığımda şunu düşünüyorum: Annelik sadece doğurmakla olan bir şey değil. Sevgiyle büyütmek, sahip çıkmak, kollamak, yanında durmak… Asıl annelik biraz da burada başlıyor.
Bazen bir kardeşe ablalık etmekte, bazen bir dostun en zor gününde elini tutmakta, bazen de sessizce “ben buradayım” diyebilmekte gizli. Hayata dokunan, insanı toparlayan, büyüten her kadın aslında bir şekilde annelik duygusunu yaşıyor.Ben bekar bir kadın olarak bugün annelere büyük bir saygıyla bakıyorum. Uykusuz gecelerine, bitmeyen fedakarlıklarına, güçlü durmaya çalışırken içlerinde taşıdıkları yorgunluklara…
Ama şunu da görüyorum: Bu hayatta birçok kadın, anne olsun ya da olmasın, sevgisiyle birilerini büyütüyor, toparlıyor, ayakta tutuyor.
Bugün başta annem olmak üzere; sevgisiyle büyüten, emeğiyle yaşatan, varlığıyla güç veren tüm kadınların günü kutlu olsun. Çünkü bazı kadınlar hayatın her köşesinde, fark ettirmeden “anne yüreği” taşır.
